Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_606446} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Eksponeringen sitter godt, og fargene er naturtro. Du oppgir bare en lukkertid og blenderåpning, så jeg lurer på om du brukte ekte HDR-teknikk (flere eksponeringer med kameraet) eller bare justerte utgaver av samme eksponering kjørt gjennom et tone mapping program? Toneomfanget er i alle fall stort nok, da hele spekteret fra skygge til høylys er troverdig gjengitt.
Størst forbedringspotensiale synes jeg bildet har med hensynt til komposisjonen. Den er ikke så klar som jeg synes den bør være. Blikket starter nede, og vet ikke helt om det skal ta til venstre eller høyre. Etter en stund velges venstre, for å så å stoppe opp ved brua. Dette naturlige stoppet er imidlertid så smått at betrakteren føler at noe mangler. Dette inntrykket kan endre seg med en stor forstørrelse, så les dette i lys av at bildet er gjengitt i relativt lite format. U-formen på himmelen er imidlertid fin, og bidrar positivt til komposisjonen.
Sindre Andre H.
Hei !
Bildet er satt sammen av 3 stk med 2 trinns forskjell. Polariseringsfilteret var for å gjøre skyene mørkere.
Komposisjonen var ment for dybde mot broen og refleksjonene, (V formen i toppen av trærne)
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Størst forbedringspotensiale synes jeg bildet har med hensynt til komposisjonen. Den er ikke så klar som jeg synes den bør være. Blikket starter nede, og vet ikke helt om det skal ta til venstre eller høyre. Etter en stund velges venstre, for å så å stoppe opp ved brua. Dette naturlige stoppet er imidlertid så smått at betrakteren føler at noe mangler. Dette inntrykket kan endre seg med en stor forstørrelse, så les dette i lys av at bildet er gjengitt i relativt lite format. U-formen på himmelen er imidlertid fin, og bidrar positivt til komposisjonen.
Bildet er satt sammen av 3 stk med 2 trinns forskjell. Polariseringsfilteret var for å gjøre skyene mørkere.
Komposisjonen var ment for dybde mot broen og refleksjonene, (V formen i toppen av trærne)